A A A
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

48 zasobów

Katalog zasobów Szkoła podstawowa kl. 4-6 Język polski Punkt podstawy programowej TEKSTY.28

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Gdzie, z kim i po co wędrować? Zastanawiamy się nad sensem wiersza Danuty Wawiłow „Wędrówka”
Gdzie, z kim i po co wędrować? Zastanawiamy się nad sensem wiersza Danuty Wawiłow „Wędrówka”

Scenariusz lekcji poświęconej analizie wiersza Danuty Wawiłow pt. „Wędrówka”. Na zajęciach omawiany jest także motyw wędrówki.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
19018
„W pamiętniku Zofii Bobrówny” Juliusza Słowackiego – poetycki wpis „ku pamięci”
„W pamiętniku Zofii Bobrówny” Juliusza Słowackiego – poetycki wpis „ku pamięci”

Scenariusz lekcji, która dotyczy pamiętnikarstwa, jego rodzajów i tradycji w literaturze. Uczniowie analizują i interpretują wiersz. Zwracają też uwagę na temat patriotyzmu w liryce poety.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
15024
W jaki sposób dzieci uratowały tatę? Ballada „Powrót taty” Adama Mickiewicza
W jaki sposób dzieci uratowały tatę? Ballada „Powrót taty” Adama Mickiewicza

Scenariusz lekcji języka polskiego doskonalącej umiejętność czytania ze zrozumieniem oraz opowiadania i zabierania głosu w dyskusji. Uczniowie czytają tekst z podziałem na role, dbając o odpowiednią intonację, akcent, przekazanie uczuć. Tworzą inscenizacj...

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
11639
Jak wielka przepaść dzieli nas od ludzi starszych? Zastanawiamy się nad sensem wiersza Tadeusza Różewicza „Przepaść”
Jak wielka przepaść dzieli nas od ludzi starszych? Zastanawiamy się nad sensem wiersza Tadeusza Różewicza „Przepaść”

Scenariusz lekcji realizowanej na podstawie analizy wiersza T. Różewicza „Przepaść”. Uczniowie zastanawiają się nad miejscem życzliwości w naszym życiu, zainteresowaniem się innymi, miejscem ludzi starszych.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
10842
Świat miejskiego dziecka w wierszu Leopolda Staffa „Kieszeń”
Świat miejskiego dziecka w wierszu Leopolda Staffa „Kieszeń”

Scenariusz dotyczy lekcji, na której uczniowie analizują wiersz Leopolda Staffa „Kieszeń”. Rozpoznają symbolikę utworu. Dyskutują na temat życia współczesnych dzieci w mieście i na wsi.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
9316
Fikcja i realizm
Fikcja i realizm

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie słuchają piosenki „W moim magicznym domu”, interpretują i analizują tekst. Dowiadują się, co to są antonimy, czym jest fikcja i realizm.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
5077
Spotkanie z poezją
Spotkanie z poezją

Uczniowie odnajdują środki stylistyczne w utworach Leopolda Staffa „Słowik” i Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego „Wizyta”. Drugą częścią lekcji jest ćwiczenie polegające na odróżnieniu środków stylistycznych. ...

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
6245
Jak to jest być człowiekiem?
Jak to jest być człowiekiem?

W czasie lekcji uczniowie interpretują trzy dzieła plastyczne. Analizują również utwór Anny Kamieńskiej „Śmieszne”, odnajdują antonimy.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
4605
„Dom to wcale nie są ściany…”
„Dom to wcale nie są ściany…”

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie interpretują tekst Anny Kamieńskiej. Poznają środki stylistyczne, wyjaśniają sens porównań, odnajdują wspólne cechy rąk mamy i domu.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
5147
Radość z przyjścia wiosny w wierszu „Rwanie bzu” Juliana Tuwima
Radość z przyjścia wiosny w wierszu „Rwanie bzu” Juliana Tuwima

Jest to propozycja lekcjia języka polskiego w klasie szóstej. Zajęcia poświęcone są analizie wiersza Juliana Tuwima „Rwanie bzu”. Wprowadzone zostaje pojęcie neologizmu.

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
10168
Pobawmy się poezją
Pobawmy się poezją

Analiza i interpretacja wiersza Wisławy Szymborskiej "W rzece Heraklita"

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
6913
W teatrze
W teatrze

Scenariusz lekcji, w trakcie której uczniowie wyrażają własne zdanie o teatrze, opowiadają o sztukach, które lubią. Czytają i interpretują wiersz Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego „Rozmowa z aktorem”; wymyślają sztukę, kt&oacut...

Szkoła podstawowa kl. 4-8
Język polski
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
10004