A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

239 zasobów

Katalog zasobów Gimnazjum Wiedza o społeczeństwie

Podstawa programowa do przedmiotu:  Wiedza o społeczeństwie

Projekt z ZUS - materiały
Projekt z ZUS - materiały

Projekt z ZUS ma za zadanie kształtować świadomość młodzieży, ucząc przy tym zasady solidaryzmu społecznego, a ponadto dawać praktyczną wiedzę przyszłym przedsiębiorcom. Nauczyciel po przeprowadzeniu jednej lekcji o ubezpieczeniach społecznych, zachęca uc...

Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
979
Wespół w zespół, czyli kto robi filmy?
Wespół w zespół, czyli kto robi filmy?

Materiał filmowy: rozmowa z reżyserem Waldemarem Krzystkiem na temat osób pracujących przy tworzeniu filmów.

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
4294
W grupie raźniej
W grupie raźniej

Karta pracy zawierająca tekst przypowieści chasydzkiej. Zadaniem uczniów jest pisemne udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące paraboli.

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
5365
Ekipa filmowa
Ekipa filmowa

Karta pracy powiązana z grą-symulacją, służąca do uporządkowania ustaleń związanych z planowaniem prac nad hipotetycznie powstającym filmem. 

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
4465
Razem zdobędziemy szkolnego Oscara! – czyli łatwiej pracuje się w zespole
Razem zdobędziemy szkolnego Oscara! – czyli łatwiej pracuje się w zespole

Scenariusz zajęć toczących się wokół tematu realizacji filmu jako dzieła zbiorowego, mających na celu kształtowanie umiejętności efektywnego współdziałania w zespole. Uczniowie biorą udział w grze-symulacji, w ramach której  plan...

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
3799
Ja w lustrze, czyli samoocena
Ja w lustrze, czyli samoocena

Scenariusz zajęć wspomagających kształtowanie się samoświadomości oraz umiejętności dokonywania adekwatnej samooceny. Uczniowie współdziałają w grupie, wykorzystując dla dobra zespołu swoje indywidualne przymioty.

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
4839
Godzina wychowawcza w kasie Michała.
Godzina wychowawcza w kasie Michała.

Karta pracy umożliwiająca pracę z tekstem i sprecyzowanie, na czym polega zaniżona, zawyżona i adekwatna samoocena.

Gimnazjum
Godzina wychowawcza
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
7555
Co ma wpływ na naszą samoocenę?
Co ma wpływ na naszą samoocenę?

Karta pracy umożliwiająca określenie czynników wpływających na ukształtowanie się określonego sposobu postrzegania samego siebie. 

Gimnazjum
Godzina wychowawcza
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
7437
Znam siebie czy dopiero poznaję?
Znam siebie czy dopiero poznaję?

Materiał filmowy: rozmowa z dr Małgorzatą Biedroń, pedagogiem, na temat tego, co jest najważniejsze w dokonywaniu samooceny i jakie pytania należy sobie wtedy zadać.

Gimnazjum
Godzina wychowawcza
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
5705
Poznać siebie
Poznać siebie

Scenariusz zajęć mających na celu rozwijanie samoświadomości. Uczniowie dowiadują się, jak dokonać samooceny, jakie pytania powinno się sobie wtedy zadać oraz rozpoznają czynniki na nią wpływające. Uczą się dostrzegać swoje pozytywne cechy, umiejętności i...

Gimnazjum
Godzina wychowawcza
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
6779
Jedziemy na wycieczkę! Tylko dokąd?
Jedziemy na wycieczkę! Tylko dokąd?

Scenariusz zajęć rozwijających umiejętność skutecznego rozwiązywania konfliktów. Uczniowie rozpoznają wspólne i sprzeczne interesy grup, zdobywają wiedzę na temat efektywnych negocjacji oraz szukają realistycznych, sprawiedliwych i konkretny...

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
2357
Plan negocjacji
Plan negocjacji

Plansza porządkująca proces przygotowania przez uczniów negocjacji. Do wydruku lub wyświetlenia na tablicy informacyjnej lub za pomocą projektora multimedialnego.

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
2309