A A A
Zaloguj Zarejestruj
Ta strona używa plików cookies. Pozostając na tej stronie, wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookies. Dowiedz się więcej.
 

1088 zasobów

Katalog zasobów Gimnazjum Język polski

Podstawa programowa do przedmiotu:  Język polski

Czytamy na Pomorzu
Czytamy na Pomorzu

W niniejszym wydaniu CENnych Praktyk „Czytamy na Pomorzu”. Trochę przekornie, może niemodnie, ale na pewno świadomie i ciekawie rozwijamy kompetencje czytelnicze oraz upowszechniamy czytelnictwo, jak na kierunek realizacji polityki oświatowej ...

Gimnazjum
Język polski
Edukacja wczesnoszkolna
Edukacja polonistyczna
Szkoła podstawowa kl. 4-6
Język polski
Wychowanie przedszkolne
Wychowanie przedszkolne
Szkoły ponadgimnazjalne
Język polski
4230
Wespół w zespół, czyli kto robi filmy?
Wespół w zespół, czyli kto robi filmy?

Materiał filmowy: rozmowa z reżyserem Waldemarem Krzystkiem na temat osób pracujących przy tworzeniu filmów.

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
3852
W grupie raźniej
W grupie raźniej

Karta pracy zawierająca tekst przypowieści chasydzkiej. Zadaniem uczniów jest pisemne udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące paraboli.

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
5022
Ekipa filmowa
Ekipa filmowa

Karta pracy powiązana z grą-symulacją, służąca do uporządkowania ustaleń związanych z planowaniem prac nad hipotetycznie powstającym filmem. 

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
4053
Razem zdobędziemy szkolnego Oscara! – czyli łatwiej pracuje się w zespole
Razem zdobędziemy szkolnego Oscara! – czyli łatwiej pracuje się w zespole

Scenariusz zajęć toczących się wokół tematu realizacji filmu jako dzieła zbiorowego, mających na celu kształtowanie umiejętności efektywnego współdziałania w zespole. Uczniowie biorą udział w grze-symulacji, w ramach której  plan...

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
3445
Role społeczne
Role społeczne

Karta pracy w trzech wersjach o tym samym poziomie trudności. Zadaniem uczniów jest określenie ról odgrywanych przez członków grupy ważnych ze zwzględu na realizację zadania i dla współżycia rozwoju grupy, ale także tych, kt&oa...

Gimnazjum
Język polski
3618
Jakie masz mniemanie o sobie?
Jakie masz mniemanie o sobie?

Materiał filmowy: rozmowa z dr Małgorzatą Biedroń, pedagogiem, na temat pojęcia samoocena, a także zawyżonej i zaniżonej samooceny oraz ich wpływu na zachowanie ludzi.

Gimnazjum
Język polski
3577
Ja w lustrze, czyli samoocena
Ja w lustrze, czyli samoocena

Scenariusz zajęć wspomagających kształtowanie się samoświadomości oraz umiejętności dokonywania adekwatnej samooceny. Uczniowie współdziałają w grupie, wykorzystując dla dobra zespołu swoje indywidualne przymioty.

Gimnazjum
Język polski
Gimnazjum
Wiedza o społeczeństwie
4322
Cechy pozytywne
Cechy pozytywne

Karta pracy pozwalająca na wskazanie tych zalet każdego członka zespołu, które przyczyniły się do efektywnej współpracy.

Gimnazjum
Język polski
3426
Znajdź mocne strony
Znajdź mocne strony

Ćwiczenie interaktywne utrwalające wiadomości związane ze zdolnością do indentyfikowania zalet przydatnych różnym profesjom.

Gimnazjum
Godzina wychowawcza
Gimnazjum
Język polski
4648
W odpowiedzi na ogłoszenie, czyli redagujemy list motywacyjny
W odpowiedzi na ogłoszenie, czyli redagujemy list motywacyjny

Scenariusz zajęć, które poruszają temat znaczenia świadomości swoich mocnych i słabych stron, a także potrzeby samorozwoju. Uczniowie identyfikują swoje wady i zalet, a także poznają główne elementy i zasady redagowania listu motywacyjnego o...

Gimnazjum
Godzina wychowawcza
Gimnazjum
Język polski
4655
Słup ogłoszeniowy
Słup ogłoszeniowy

Karta pracy w pięciu wersjach o tym samym poziomie trudności, przeznaczona do pracy w grupach. Zadaniem każdego zespołu jest uważne odczytanie ogłoszenia zamieszczonego na karcie oraz wypisanie pożądanych cech kandydata.

Gimnazjum
Godzina wychowawcza
Gimnazjum
Język polski
4776