1. Rozpoczęcie pracy z portalem

Obsługa pomocy w portalu

Rejestracja i logowanie w portalu

Aby uzyskać dostęp do funkcji portalu Scholaris wymagających zalogowania (np. do Kreatora prezentacji), należy się najpierw zarejestrować. W tym celu trzeba kliknąć łącze „Zarejestruj” w prawym górnym rogu ekranu.

W formularzu wymagany jest jedynie adres e-mail, który będzie jednocześnie identyfikatorem użytkownika w systemie oraz hasło. Opcjonalnie można również wskazać przedmioty nauczania, które interesują danego użytkownika. Każdy zarejestrowany użytkownik portalu Scholaris może pobrać indywidualne łącze RSS, dzięki któremu będzie na bieżąco informowany o pojawieniu się zasobów z wybranych tematów.

Należy również zaakceptować regulamin korzystania z serwisu.

Aby zalogować się do portalu Scholaris, należy kliknąć łącze „Zaloguj” w prawym górnym rogu ekranu.

Następnie należy wpisać adres e-mail i hasło podane podczas rejestracji oraz kliknąć przycisk „Zaloguj”.

Przypomnienie hasła

Jeśli użytkownik zapomni hasło do portalu, może skorzystać z opcji jego przypomnienia. W tym celu należy kliknąć łącze „Nie pamiętasz hasła?” na ekranie logowania i podać adres e-mail wpisany w czasie rejestracji. Na ten adres zostanie wysłana wiadomość zawierająca łącze na stronę, na której można usunąć stare hasło i ustawić nowe.

Logowanie przez Facebook

Do portalu Scholaris można się zalogować przy użyciu danych logowania do portalu społecznościowego Facebook. Aby skorzystać z tej możliwości, należy kliknąć łącze „Zaloguj” w prawym górnym rogu strony i wybrać przycisk „Connect using Facebook”. Następnym krokiem jest zalogowanie się do portalu Facebook i wyrażenie zgody na dostęp aplikacji Scholaris do danych. Od tej chwili po zalogowaniu się do portalu Facebook nie będzie trzeba osobno logować się do portalu Scholaris.